Avslutte et salg via Mine Sider - Kaffekassen

Avslutte et salg via Mine Sider

For å hjelpe deg med å avslutte et salg, har vi laget en veiledning for deg som kontaktperson. Veiledningen inneholder alle trinnene for hvordan du avslutter et salg, og hvordan du bestiller alle produktene som hver selger har solgt.

Følg disse enkle trinnene for å avslutte et salg:

1. Gå til Mine Sider og klikk på ”gruppeside” nederst i høyre hjørne. 

2. Kontroller at hver enkelt selgers bestillinger er registrert. Klikk deretter på ”Fullfør salget”.

3. Etter at dere har klikket på ”Avslutt salg”, vil det komme en tilbakemelding med et spørsmål om alle selgerne har registrert sine solgte produkter. Trykk vennligst ”Ja”, dersom dere har kontrollert at alle bestillinger er registrert.

4. I neste trinn får du en oversikt over bestillingen din. Hvis alt ser bra ut, kan du fortsette ved å klikke på ”Fortsett”.

5. Du kan nå velge om du ønsker å få produktene levert til en privat adresse, eller til skolen/arbeidsplassen din. Levering til en privat adresse kommer med et ekstra fraktgebyr på 250 kr, så vi anbefaler deg til å velge en skole eller arbeidsplass som leveringsadresse, for å unngå det ekstra fraktgebyret, og få en raskere levering.

6. I neste trinn skriver du inn leveringsadressen. Hvis du har valgt å få bestillingen levert til en skole/arbeidsplass, fylles adressen til skolen eller arbeidsplassen inn nedenfor. Hvis du har valgt å få bestillingen levert til en privat adresse, er det denne adressen du fyller ut. Dobbeltsjekk at alle opplysningene er korrekte, og klikk deretter på ”Bekreft”.

7. I det siste trinnet kan du velge betalingsmåte. Hvis du ikke ønsker å betale direkte, anbefaler vi at du velger fakturabetaling. Dette gir deg god tid til å motta bestillingen, distribuere produktene og samle inn betalingene før du betaler. Fakturaen sendes til e-postadressen oppgitt i bestillingen. Når du har valgt betalingsmåte, klikker du på ”Fullfør kjøpet”.

Gratulerer, du har nå avsluttet salget! Du er hjertelig velkommen til å kontakte oss hvis du har spørsmål.

Så mye tjener du

Viktig informasjon om leveransen etter at du har bestilt: 

Bestillingen din blir enten sendt med PostNord som halv- eller helpall, eller hvis det er en mindre bestilling, sender vi den med DHL som pakke.

Hvor blir produktene sendt?

Levering skjer til adressen, oppgitt i ordrebekreftelsen.

Hvordan sporer jeg leveransen vår?

Det sendes automatisk en e-post fra bestillingssystemet vårt, når en bestilling sendes, med sporingslinken din. Hvis du ikke har mottatt e-posten enda, er det fordi e-posten har havnet i søppelmappen, eller fordi bestillingen ikke er sendt fra oss enda.

Varsling 

Fraktselskapet (PostNord eller DHL) varsler deg før levering, slik at dere kan avtale leveringstidspunkt og/eller leveringsmåte.

Hvis du ønsker å forberede deg på leveringen og motta et varsel direkte på mobilen, anbefaler vi at du laster ned PostNord-appen, som gir en bedre oversikt over leveringen.

Husk å motta leveransen på det angitte tidspunktet, for å unngå fraktselskapets gebyrer

Hvis du ikke mottar leveransen på den datoen som er avtalt med fraktselskapet, blir ordren sendt tilbake til et sentrallager der fraktselskapet tar en pall-leie per dag. Denne kostnaden (vanligvis 180 kr per dag) vil bli viderefakturert til deg, dersom dette forekommer. Det er svært få tilfeller hvor dette har skjedd, og dersom du følger instruksjonene fra fraktselskapet, vil det som regel foregå uten problemer. Hvis det skulle oppstå problemer med fraktselskapet, eksempelvis at de vil levere til deg uten varsel (og at du derfor ikke kan motta leveransen), hjelper vi deg gjerne med å ordne opp i dette. Vi er alltid på din side!

Har du fortsatt spørsmål?

Les gjennom våre vanlige spørsmål, eller send spørsmålet ditt via skjemaet vårt her