Om Kaffekassen -

Om Kaffekassan

Om Kaffekassen

Oskar opprettet Kaffekassen for å tilby en mer miljøvennlig, og gunstig måte å tjene penger til klassen på. Men å drive en bedrift innebærer både suksesser, ny lærdom og tilbakeslag. Dette er historien om hvordan Kaffekassen ble til …

2015
Kaffekassen er født

Oskar Söderlund og Elias Orang hadde nettopp avsluttet videregående skole, og ville starte en ny bedrift. Det måtte være en virksomhet som var bedre enn de virksomhetene de hadde brukt, til å tjene penger til klasseturer og lignende tidligere.


Oskar og Elias begynte først å selge safran, som faren til Elias importerte. Men det tok ikke lang tid før Oskar og Elias innså at safran, som selger best to måneder i året, ikke var det enkleste produktet å selge for to nye innen feltet.


Men så en dag gikk det opp for Oskar og Elias. Det fantes faktisk et produkt som nesten alle husholdninger i Sverige hadde, og konsumerte daglig: kaffe!

Med fokus på kaffe og nye ideer, tok Kaffekassen sine første skritt ut i verden med ett mål – å hjelpe alle klasser med å tjene penger til klasseturer med mer.

 

Første logo for Kaffekassen laget av Oskar i Photoshop.

2019
Oskar fortsetter å jobbe

4 år etter at Kaffekassen ble født, var Oskar nå alene i selskapet. Han arbeidet hovedsakelig med andre oppdrag, og hadde Kaffekassen som et sideprosjekt.

I 2019 jobber Oskar på egen hånd med Kaffekassen.

Oskars visjon for Kaffekassen var dog den samme: å hjelpe alle Sveriges skoleklasser med å tjene penger. På slutten av året bestemte han seg derfor, for å legge alt inn på Kaffekassen. Han skulle gå all in!

2020
All in

Selv om Oskar hadde bestemt seg for å gå all in med Kaffekassen, kunne han ikke ha forestilt seg hvilken utfordring han ville møte først – en pandemi som stoppet all global handel!

Oskar i sitt kontor under pandemin
Oskar på kontoret sitt under pandemien

Pandemien var en tøff utfordring. Oskar levde på oppsparte midler, jobbet over 60 timer i uken, og måtte løse de fleste problemene med kreativitet i stedet for penger.



Til tross for de mange utfordringene overlevde Kaffekassen pandemien, og Oskar, med en nyvunnet lærdom og mer erfaring, tok han målbevisste skritt mot en ny og bedre sesong.

2021
Kaffekassen vokser

Etter et år med pandemi og alenearbeid, ansatte Oskar de tre første kollegene i selskapet på over seks år: Mica Tholsby, Simon Pedersen og Natahlie Enqvist. Mica begynte å jobbe med sosiale medier og markedsføring, Simon tok på seg UX-design, og Nathalie tok på seg rollen som Customer Success Representative.

Nathalie Enqvist

Nathalie Enqvist

Mica Tholsby

Mica Tholsby

Simon Pedersen

Simon Pedersen

Kaffebaren fikk imidlertid ikke bare nye kollegaer, men også en etterlengtet grafisk oppgradering.

Ny logga för Kaffekassan
Ny logo for Kaffekassen
Oskar med nya produkter och förpackningar
Oskar med nye produkter og emballasje

Med Kaffekassens nye løft tok Oskar, Nathalie, Mica og Simon på seg nye og spennende utfordringer og utviklet selskapet videre. Det kom til å skje mye i løpet av det kommende året.

2022
Ekspansjon

I 2022 vokste Kaffekassen ytterligere, og teamet besto nå av 9 personer: Oskar Söderlund som grunnlegger og administrerende direktør, Nathalie Enqvist, teamleder, Maja Gustafsson, Ida Lindskog og Julia Eriksson som en del av Customer Success teamet, Liridon Jetullahu, Junior CFO, Mica Tholsby, Social Media Manager, Angelo Suerte, grafisk designer, og Simon Pederen, UX Designer.
 Med nye kollegaer og kompetanser arbeidet hele Kaffekassenteamet hardere enn noensinne, for å hjelpe enda flere klasser med å tjene mer penger, ved å selge kvalitetsprodukter med omtanke for miljøet.
Et utvalg av Kaffekassens produktportefølje

Ettersom alle i Kaffekassen arbeidet eksternt, begynte teamet å planlegge et treff, for å bli enda bedre kjent med hverandre.

Mica, Ida och Simon spelar dart
Mica, Ida og Simon spiller dart

I desember møttes også halvparten av teamet i Göteborg, for å tilbringe en dag sammen.

En minnesvärd och lyckad konferensdag i Göteborg
En minneverdig og vellykket konferansedag i Göteborg.

Fremtiden

Kaffekassen-reisen fortsetter hver dag, og i dag har mer enn 40 000 ungdommer solgt gjennom Kaffekassen-konseptet. Vi streber hele tiden etter å skape en førsteklasses opplevelse, slik at alle unge kan finansiere klasseaktiviteter, reiser, cuper, med mer. 

Fortsettelse følger…

Tjen opptil 67 kr til klassen, laget eller organisasjonen
din med Kaffekassen.

Start salg

Vi som jobber i Kaffekassen

Oskar Söderlund

Oskar Söderlund

Gründer & VD
Nathalie Enqvist

Nathalie Enqvist

Team Leader
Mica Tholsby

Mica Tholsby

Social Media Manager
Simon Pedersen

Simon Pedersen

UX Designer
Ida Lindskog

Ida Lindskog

Customer Success Rep

Angelo Suerte

Designer & Admin

Daniel Cross

UX Designer

Maja Gustafsson

Customer Success Rep

Annika Anttila

Customer Success Rep

Karriere

Vil du også arbeide i Kaffekassen? Klikk på knappen nedenfor for å lese om hvordan det er å arbeide hos oss,
og hva vi tilbyr våre ansatte.

Gå til karriere